ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σύγχρονα Θέματα Κοικωνικής και Βιώσιμης Ανάπτυξης
1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης | ||||
ΤΜΗΜΑ | Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | %ce%b216 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Κατ/νσης Εαρινό | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Σύγχρονα Θέματα Κοικωνικής και Βιώσιμης Ανάπτυξης | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων. |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις και Ασκήσεις Πράξης | 3 | 5 | |||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. | |||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) . |
Ειδίκευσης | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | |||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνικά | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. |
||
Το μάθημα «Σύγχρονα Θέματα Κοινωνικής και Βιώσιμης Ανάπτυξης» εξετάζει τις σημαντικές κοινωνικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις του σύγχρονου κόσμου και αναδεικνύει το ρόλο των επιχειρήσεων στην αντιμετώπιση αυτών. Κράτη, υπερεθνικοί οργανισμοί, Μη Κερδοσκοπικές Οργανώσεις και επιχειρήσεις καλούνται σήμερα περισσότερο από ποτέ να συνεργαστούν για ένα καλύτερο βιώσιμο κόσμο. Το μάθημα εξετάζει τις διευρυμένες εταιρικές προκλήσεις στο πλαίσιο της κοινωνικής και Βιώσιμης Ανάπτυξης. Οι εταιρείες δεν μπορούν να λειτουργήσουν αποκομμένες από την υπόλοιπη κοινωνία (not in a vacuum) και έχει διαπιστωθεί πως οι εταιρείες δεν μπορούν να πετύχουν σε κοινωνίες που αποτυγχάνουν (…business cannot succeed in societies that fail). Στο πλαίσιο αυτό, τις τελευταίες δεκαετίες οι επιχειρήσεις αναλαμβάνουν διαρκώς μεγαλύτερο ρόλο στην αντιμετώπιση των κοινωνικών και περιβαλλοντικών προκλήσεων. Την ίδια στιγμή, οι απαιτήσεις της Κοινωνίας των Πολιτών αυξάνονται καθώς αναζητούν ακόμα πιο ενεργό ρόλο από τις εταιρείες. Αποτελεί κοινή διαπίστωση πως πλέον ο μόνος τρόπος να αντιμετωπιστούν οι παγκόσμιες προκλήσεις είναι μέσω συνεργειών των κρατών, των ΜΚΟ, των εταιρειών και των Διεθνών Οργανισμών. Το μάθημα αναλύει τις παγκόσμιες κοινωνικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις υπό το πρίσμα των εταιρειών και δίνει τη δυνατότητα στους φοιτητές και στις φοιτήτριες να εξοικειωθούν με συγκεκριμένους δείκτες απόδοσης (KPIs), το σχεδιασμό συνεργειών με ΜΚΟ και κρατικούς φορείς και ειδικά θέματα οργάνωσης και διοίκησης ΜΚΟ. Αρχικά αναλύουμε τους 17 στόχους για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη των Ηνωμένων Εθνών (17 United Nations Sustainable Development Goals) και παρακολουθούμε την προσέγγιση πετυχημένων εταιρειών στην ενσωμάτωση των στόχων στη στρατηγική τους. Στη συνέχεια καταλαβαίνουμε την έννοια της κοινωνικής επιχειρηματικότητας και βλέπουμε βήμα-βήμα πως αναπτύσσουμε μια κοινωνική επιχείρηση (ΚοινΣεπ) καθώς και τις ευκαιρίες χρηματοδότησης τους. Τέλος, εξετάζουμε κρίσιμα ζητήματα στην οργάνωση και διοίκηση των Μη Κυβερνητικών Οργανισμών όπως η επικοινωνία και η εύρεση πόρων. Με τη συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση:
|
||
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
||
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών | Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης | |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Προτεινόμενο σχεδιάγραμμα κατανεμημένο σε 13 διαλέξεις:
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
|
||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
|
||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
Οργάνωση Διδασκαλίας
|
||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Σε συνεννόηση με το Τμήμα, η εξέταση μπορεί να γίνει και προφορικά σε γκρουπ των 7 ατόμων. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Συγγράμματα
Συγκεκριμένοι δείκτες απόδοσης για την Ελλάδα: https://www.statistics.gr/el/sdg5 (πρόσβαση στις 05.06.2022). Συναφή επιστημονικά περιοδικά
|