ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ψηφιακή Στρατηγική

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ School of Economics and Business Administration
ΤΜΗΜΑ Department of Business Administration
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Undergraduate
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ %ce%b315 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Κατ/νσης Χειμ Εξάμηνο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Ψηφιακή Στρατηγική
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις και Ασκήσεις Πράξης 3 5
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Specialization
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες …

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να αναλύει την…
  • Να περιγράφει τις…
  • Να κατανοεί το…
  • Να συγκρίνει τα…
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη Εργασία
  • Ομαδική Εργασία
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλο

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Sorry, this entry is only available in Ελληνικά.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Στην τάξη

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Υποστήριξη διδασκαλίας με χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-learning
  • Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω e-mail με χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-learning
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Διαλέξεις & Ασκήσεις πράξης39
Συγγραφή εργασίας (εργασιών)35
Αυτοτελής Μελέτη51
Total125
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Γραπτή τελική εξέταση (70%) Περιλαμβάνει: – Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα – Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης ΙΙ. Ατομική Εργασία Εργασίας (30%) Τίτλος Εργασίας: «Μετασχηματισμός Στρατηγικής: Από το Παραδοσιακό στο Ψηφιακό Μοντέλο σε Πραγματικό Οργανισμό»

Σκοπός της Εργασίας Να κατανοήσουν οι φοιτητές πώς μια επιχείρηση ή οργανισμός μπορεί να μετασχηματίσει το στρατηγικό της μοντέλο από παραδοσιακό σε ψηφιακό, εντοπίζοντας προκλήσεις, ευκαιρίες και στρατηγικά εργαλεία που εφαρμόζονται στο νέο περιβάλλον. Δομή της Εργασίας 1. Επιλογή Οργανισμού / Επιχείρησης • Επιλογή μιας υπαρκτής επιχείρησης (ή κλάδου) · Εναλλακτικά, μπορεί να χρησιμοποιηθεί case study (π.χ. Kodak, Blockbuster, Netflix, Airbnb, Lidl, ΕΛΤΑ) · Μπορεί να είναι παραδοσιακή ή ήδη ψηφιακά μετασχηματισμένη — με στόχο να αναλυθεί η πορεία ή οι προκλήσεις 2. Ανάλυση Παραδοσιακής Στρατηγικής • Ποιο ήταν το επιχειρηματικό/στρατηγικό μοντέλο της επιχείρησης; • Ανάλυση με εργαλεία: • SWOT / PESTEL • Porter’s Five Forces • Value Chain • Τι είδους ανταγωνιστικό πλεονέκτημα είχε; 3. Νέες Ψηφιακές Δυναμικές • Ποια ψηφιακά trends/τεχνολογίες επηρέασαν τον κλάδο; · Π.χ. τεχνητή νοημοσύνη, πλατφόρμες, cloud, mobile-first κ.ά. • Πώς επηρεάστηκε η αλυσίδα αξίας, οι πελάτες, το προϊόν, οι διαδικασίες; 4. Προτεινόμενη Ψηφιακή Στρατηγική • Προσαρμογή ή μετασχηματισμός των παρακάτω: • Αξιακή πρόταση (value proposition) • Κανάλια και εμπειρία πελάτη • Επιχειρησιακό μοντέλο • Χρήση δεδομένων / τεχνολογιών • Νέοι συνεργάτες ή οικοσυστήματα • Ανάλυση με Lean Canvas ή Business Model Canvas Κριτήρια Αξιολόγησης Κριτήριο Βαρύτητα · Βαθμός κατανόησης του στρατηγικού μετασχηματισμού 25% · Χρήση στρατηγικών εργαλείων & αναλυτικών πλαισίων 20% · Ποιότητα προτεινόμενης ψηφιακής στρατηγικής 25% · Δομή, σαφήνεια, τεκμηρίωση 15% · Παρουσίαση (διαφάνειες και τρόπος παρουσίασης) 15%

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ

  • Hill, C., Schilling, M., & Jones, G. (2018) Στρατηγικό Μάνατζμεντ: Μια Ολοκληρωμένη Προσέγγιση Θεωρία και Μελέτες Περίπτωσης , BROKEN HILL PUBLISHERS LTD
  • Rauser, A. (2016). Digital strategy: A guide to digital business transformation. CreateSpace Independent Publishing Platform.