ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ψηφιακή Καινοτομία

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ School of Economics and Business Administration
ΤΜΗΜΑ Department of Business Administration
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Undergraduate
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ %ce%b316 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Κατ/νσης Εαρ Εξάμηνο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Ψηφιακή Καινοτομία
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις και Ασκήσεις Πράξης 3 5
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Specialization
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες …

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να αναλύει την…
  • Να περιγράφει τις…
  • Να κατανοεί το…
  • Να συγκρίνει τα…
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη Εργασία
  • Ομαδική Εργασία
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Sorry, this entry is only available in Ελληνικά.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Στην τάξη
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Υποστήριξη διδασκαλίας με χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-learning
  • Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω e-mail με χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-learning
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Διαλέξεις & Ασκήσεις πράξης39
Συγγραφή εργασίας (εργασιών)35
Αυτοτελής Μελέτη51
Total125
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Γραπτή τελική εξέταση (70%) Περιλαμβάνει:

  • Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα
  • Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης
  • Ατομική Εργασία Εργασίας (30%)
    • Τίτλος Εργασίας: “Σχεδιασμός και Παρουσίαση μιας Ψηφιακής Καινοτομίας σε Πραγματικό ή Υποθετικό Πλαίσιο”
      • Σκοπός Εργασίας: Η εργασία αποσκοπεί στην:
        • εφαρμογή εννοιών ψηφιακής καινοτομίας στην πράξη,
        • εξοικείωση με τη μεθοδολογία design thinkin
        • καλλιέργεια επιχειρηματικής σκέψης,
        • εξάσκηση σε συνεργατική ανάπτυξη ιδεών, και
        • ενίσχυση δεξιοτήτων παρουσίασης.
  • Περιγραφή – Τι πρέπει να κάνουν οι φοιτητές:
    • Οι ομάδες καλούνται να:
      • Εντοπίσουν ένα υπαρκτό ή υποθετικό πρόβλημα στον τομέα της τεχνολογίας, της εκπαίδευσης, της υγείας, της ψυχαγωγίας, του περιβάλλοντος κ.λπ.
      • Αναπτύξουν μια καινοτόμα ψηφιακή λύση ή υπηρεσία που δίνει απάντηση στο πρόβλημα αυτό.
      • Να δημιουργήσουν ένα Business Model Canvas για την ιδέα τους.
      • Να σχεδιάσουν ένα πρωτότυπο (prototype) ή mock-up (π.χ. σε Figma, Canva ή PowerPoint).
      • Να ετοιμάσουν παρουσίαση 7–10 λεπτών για το τελικό demo day.
  • Παραδοτέα:
    • Έγγραφο 8–10 σελίδων που να περιλαμβάνει:
      • Περιγραφή προβλήματος
      • Λύση και καινοτομία
      • Ανάλυση ανταγωνισμού
      • Προφίλ στόχου-χρήστη (personas)
      • Business Model Canvas
      • MVP & τεχνολογίες που θα χρησιμοποιηθούν
      • Πλάνο ανάπτυξης και λανσαρίσματος (go-to-market)
      • Κοινωνικές/περιβαλλοντικές επιπτώσεις (αν υπάρχουν)
    • Πρωτότυπο mock-up ή σχεδιαστική απεικόνιση της λύσης (π.χ. οθόνες εφαρμογής, αρχιτεκτονική, ροές χρήστη)
    • Παρουσίαση (Pitch) διάρκειας 7–10 λεπτών, που να περιλαμβάνει:
      • Πρόβλημα – Λύση – Καινοτομία · Αγορά – Ανταγωνισμός – Τεχνολογία
      • Πλάνο εσόδων και επέκτασης
      • Συνοπτικό demo/mock-up
      • Τελική πρόταση αξίας (value proposition)
    • Κριτήρια Αξιολόγησης (ενδεικτικά): Κριτήριο Βαθμός
      • Πρωτοτυπία και καινοτομία της ιδέας 25%
      • Ανάλυση προβλήματος και αναγκών 15%
      • Business Model Canvas & στρατηγική 15%
      • Ποιότητα mock-up / πρωτοτύπου 15%
      • Συνοχή και παρουσίαση της ιδέας 20%
      • Ομαδική συνεργασία και συνέπεια 10%

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ

  • Bordoloi S., Fitzsimmons J.A., & Fitzsimmons M.J. Διοίκηση Υπηρεσιών, Broken Hill Publishers Ltd (κωδικός στον Εύδοξο: 112690482)
  • Christensen, C. M. (2015). The innovator’s dilemma: when new technologies cause great firms to fail. Harvard Business Review Press.
  • Knapp, J., Zeratsky, J., & Kowitz, B. (2016). Sprint: How to solve big problems and test new ideas in just five days. Simon and Schuster.
  • Tidd J., Bessant J. (2017) Στρατηγική Διοίκηση Καινοτομίας. Αθήνα: Εκδόσεις BROKEN HILL PUBLISHERS LTD
  • Osterwalder Alex, Smith Alan, Bernarda Greg, Etiemble Fred, Pigneur Yves, Οδηγός Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας: Από τη Θεωρία στην Πράξη, Broken Hill Publishers Ltd, ISBN: 9789925588336