Διοίκηση Αειφορίας
General
- Code: 704
- Semester: 7th
- Study Level: Undergraduate
- Course type: Special Background
- Teaching and exams language: Ελληνικά
- Teaching Methods (Hours/Week): Διαλέξεις & Ασκήσεις Πράξης (3)
- ECTS Units: 5
Course Contents
Το μάθημα διαρθρώνεται με βάση τους παρακάτω άξονες:
- Βασικές Έννοιες: Ανάπτυξη – Αειφορία – Βιωσιμότητα
- Αειφορία: Ιστορική Αναδρομή
- Διεθνείς Στόχοι για την Αειφόρο Ανάπτυξη (SDGs)
- Δείκτες & Συστήματα Μέτρησης Αειφορίας
- Εκθέσεις Αειφορίας
- To πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (CSR)
- Το πλαίσιο της Παγκόσμιας Σύμπραξης Απολογισμών (GRI)
- Το πλαίσιο της περιβαλλοντικής, κοινωνικής και εταιρικής διακυβέρνησης (ESG)
- Το πλαίσιο της Επιτροπής Χρηματοοικονομικής Σταθερότητας (TCFD)
- Ευρωπαϊκές Οδηγίες για την Αναφορά Εταιρικής Βιωσιμότητας (NFRD, CSRD)
- Ευρωπαϊκά Πρότυπα Υποβολής Εκθέσεων Βιωσιμότητας (ESRS)
- Ανάλυση Διπλής Ουσιαστικότητας
- Βιώσιμη Διαχείριση Πόρων
- Εταιρική Διακυβέρνηση – Διαφάνεια – Ενδιαφερόμενα Μέρη
- Ανάλυση Κινδύνων – Διαχείριση Ανθεκτικότητας – Κλιματική Αλλαγή
Υπογραμμίζεται πως σε όλες τις διαλέξεις θα αναλύονται κριτικά μελέτες περιπτώσεων που θα αφορούν τους προαναφερόμενους άξονες, και θα καλύπτουν:
- διαφορετικά μεγέθη και κλάδους οικονομικής δραστηριότητας,
- δράσεις των δημόσιων οργανισμών, των ιδιωτικών επιχειρήσεων, του μη-κυβερνητικού τομέα, , αλλά και της κοινωνίας των πολιτών,
- την ελληνική, ευρωπαϊκή και διεθνή πραγματικότητα,
- μεγάλο χρονικό εύρος (από τις απαρχές της έννοιας της βιωσιμότητας μέχρι σήμερα).
Educational Goals
Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες …
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:
- Να αναλύει την…
- Να περιγράφει τις…
- Να κατανοεί το…
- Να συγκρίνει τα…
General Skills
- Αναζήτηση, ανάλυση & σύνθεση δεδομένων/πληροφοριών
- Αυτόνομη/ομαδική εργασία
- Διεπιστημονική προσέγγιση & λήψη αποφάσεων
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον & σε θέματα συμπερίληψης
- Προαγωγή δημιουργικής, κριτικής και επαγωγικής σκέψης
Teaching Methods
- Πρόσωπο με πρόσωπο στην τάξη
- Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Use of ICT means
- Χρήση διαφανειών, βιντεοπροβολέα και διαδικτύου.
- Υποστήριξη διδασκαλίας με χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e–learning
- Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω e–mail, τηλεδιάσκεψης,και με χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e–learning
Teaching Organization
Activity | Semester workload |
Διαλέξεις | 26 |
Ασκήσεις Πράξης | 13 |
Μελέτη Βιβλιογραφίας | 40 |
Παρουσίαση/Συγγραφή εργασιών | 46 |
Total | 125 |
Students Evaluation
- Γραπτή Εξέταση: (60%) – (περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών ή/και ερωτήσεις ανάπτυξης)
- Προφορική Παρουσίαση ή/και Γραπτή Εργασία: (40%) – (περιλαμβάνει ενεργή συμμετοχή στις συζητήσεις των διαλέξεων, σύντομη προφορική παρουσίαση (εντός εξαμήνου), ή/και συγγραφή εργασίας στη θεματολογία του μαθήματος)
Το χρονοδιάγραμμα, και τα συγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται στις αρχικές διαλέξεις, και καταγράφονται στην ιστοσελίδα του μαθήματος.
Recommended Bibliography
Συγγράμματα
- Αγγουρά Μ. (2024). Η έκθεση Βιωσιμότητας στις εισηγμένες ΑΕ. Εκδόσεις Νομική Βιβλιοθήκη.
- Καρατσώλης Κ. (2023). Ορολογία Βιωσιμότητας. Εκδόσεις Νομική Βιβλιοθήκη. {Κωδικός Ευδόξου: 133035401}
- Πολύζος Σ. (2022). Διαχείριση Φυσικών Πόρων και Βιώσιμη Ανάπτυξη. Εκδόσεις Τζιόλα. {Κωδικός Ευδόξου: 102073459}
Related Research Journals
Επιστημονικά Περιοδικά
- Corporate Social Responsibility and Environmental Management [Wiley]
- Environment, Development and Sustainability [Springer]
- Environmental Policy & Governance [Wiley]
- Journal of Environmental Management [Elsevier]
- Sustainability [MDPI]
- Sustainability Accounting, Management and Policy Journal [Emerald]
- Sustainability Science [Springer]
- Sustainable Development [Wiley]
- Sustainable Production and Consumption [Elsevier]