Διοίκηση Αειφορίας

General

  • Code: 704
  • Semester:
  • Study Level: Undergraduate
  • Course type:
  • Teaching and exams language: Ελληνικά
  • Teaching Methods (Hours/Week): Διαλέξεις & Ασκήσεις Πράξης (3)
  • ECTS Units: 5

Course Contents

Το μάθημα διαρθρώνεται με βάση τους παρακάτω άξονες: 

  • Βασικές Έννοιες:  Ανάπτυξη – Αειφορία – Βιωσιμότητα 
  • Αειφορία: Ιστορική Αναδρομή 
  • Διεθνείς Στόχοι για την Αειφόρο Ανάπτυξη (SDGs) 
  • Δείκτες & Συστήματα Μέτρησης Αειφορίας  
  • Εκθέσεις Αειφορίας 
  • To πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (CSR) 
  • Το πλαίσιο της Παγκόσμιας Σύμπραξης Απολογισμών (GRI 
  • Το πλαίσιο της περιβαλλοντικής, κοινωνικής και εταιρικής διακυβέρνησης (ESG) 
  • Το πλαίσιο της Επιτροπής Χρηματοοικονομικής Σταθερότητας (TCFD)  
  • Ευρωπαϊκές Οδηγίες για την Αναφορά Εταιρικής Βιωσιμότητας (NFRD, CSRD) 
  • Ευρωπαϊκά Πρότυπα Υποβολής Εκθέσεων Βιωσιμότητας (ESRS) 
  • Ανάλυση Διπλής Ουσιαστικότητας 
  • Βιώσιμη Διαχείριση Πόρων 
  • Εταιρική Διακυβέρνηση – Διαφάνεια – Ενδιαφερόμενα Μέρη 
  • Ανάλυση Κινδύνων – Διαχείριση Ανθεκτικότητας  – Κλιματική Αλλαγή  

Υπογραμμίζεται πως σε όλες τις διαλέξεις θα αναλύονται κριτικά μελέτες περιπτώσεων που θα αφορούν τους προαναφερόμενους άξονες, και θα καλύπτουν: 

  • διαφορετικά μεγέθη και κλάδους οικονομικής δραστηριότητας, 
  • δράσεις των δημόσιων οργανισμών, των ιδιωτικών επιχειρήσεων, του μη-κυβερνητικού τομέα, , αλλά και της κοινωνίας των πολιτών,  
  • την ελληνική, ευρωπαϊκή και διεθνή πραγματικότητα, 
  • μεγάλο χρονικό εύρος (από τις απαρχές της έννοιας της βιωσιμότητας μέχρι σήμερα). 

Educational Goals

Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες …

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να αναλύει την…
  • Να περιγράφει τις…
  • Να κατανοεί το…
  • Να συγκρίνει τα…

General Skills

  • Αναζήτηση, ανάλυση & σύνθεση δεδομένων/πληροφοριών 
  • Αυτόνομη/ομαδική εργασία 
  • Διεπιστημονική προσέγγιση & λήψη αποφάσεων 
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον & σε θέματα συμπερίληψης 
  • Προαγωγή δημιουργικής, κριτικής και επαγωγικής σκέψης 

Teaching Methods

  • Πρόσωπο με πρόσωπο στην τάξη 
  • Εξ αποστάσεως εκπαίδευση 

Use of ICT means

  • Χρήση διαφανειών, βιντεοπροβολέα και διαδικτύου. 
  • Υποστήριξη διδασκαλίας με χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας elearning 
  • Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω email, τηλεδιάσκεψης,και  με χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας elearning 

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Διαλέξεις26
Ασκήσεις Πράξης13
Μελέτη Βιβλιογραφίας40
Παρουσίαση/Συγγραφή εργασιών46
Total125

Students Evaluation

  • Γραπτή Εξέταση: (60%) – (περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών ή/και ερωτήσεις ανάπτυξης)
  • Προφορική Παρουσίαση ή/και Γραπτή Εργασία: (40%)  – (περιλαμβάνει ενεργή συμμετοχή στις συζητήσεις των διαλέξεων, σύντομη προφορική παρουσίαση (εντός εξαμήνου), ή/και συγγραφή εργασίας στη θεματολογία του μαθήματος) 

 Το χρονοδιάγραμμα, και τα συγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται στις αρχικές διαλέξεις, και καταγράφονται στην ιστοσελίδα του μαθήματος.   

Recommended Bibliography

Συγγράμματα 

  • Αγγουρά Μ. (2024). Η έκθεση Βιωσιμότητας στις εισηγμένες ΑΕ. Εκδόσεις Νομική Βιβλιοθήκη. 
  • Καρατσώλης Κ. (2023). Ορολογία Βιωσιμότητας. Εκδόσεις Νομική Βιβλιοθήκη. {Κωδικός Ευδόξου: 133035401}
  • Πολύζος Σ. (2022). Διαχείριση Φυσικών Πόρων και Βιώσιμη Ανάπτυξη. Εκδόσεις Τζιόλα. {Κωδικός Ευδόξου: 102073459} 

 

Related Research Journals

Επιστημονικά Περιοδικά  

  • Corporate Social Responsibility and Environmental Management [Wiley] 
  • Environment, Development and Sustainability [Springer] 
  • Environmental Policy & Governance [Wiley] 
  • Journal of Environmental Management [Elsevier] 
  • Sustainability [MDPI]  
  • Sustainability Accounting, Management and Policy Journal [Emerald] 
  • Sustainability Science [Springer] 
  • Sustainable Development [Wiley] 
  • Sustainable Production and Consumption [Elsevier]