Κυκλική Οικονομία & Βιοοικονομία
General
- Code: Α15
- Semester: Κατ/νσης Εαρ Εξάμηνο
- Study Level: Undergraduate
- Course type: Specialization
- Teaching and exams language: Ελληνικά
- Teaching Methods (Hours/Week): Διαλέξεις & Ασκήσεις Πράξης (3)
- ECTS Units: 5
Course Contents
Το μάθημα διαρθρώνεται με βάση τους παρακάτω άξονες:
- Το Υφιστάμενο Μοντέλο Γραμμικής Ανάπτυξης
- Κυκλικότητα: Αναγκαιότητα & Βασικές Αρχές
- Κυκλική Οικονομία: Ιστορική Αναδρομή
- Κυκλικές Στρατηγικές (R model) & Κυκλικά Επιχειρηματικά Μοντέλα
- Ανάλυση Κύκλου Ζωής
- Διαχείριση & Αξιοποίηση Αποβλήτων
- Οικονομία των Υπηρεσιών και του Διαμοιρασμού
- Αντίστροφες Εφοδιαστικές Αλυσίδες
- Πράσινη Καινοτομία – Οικοεπιχειρηματικότητα
- Βιοοικονομία: Βιομάζα & Βιοενέργεια
- Ο ρόλος της Βιοτεχνολογίας
- Κυκλική Βιοοικονομία – Αγροδιατροφικά Συστήματα
- Μπλε Οικονομία – Πράσινη Οικονομία
- Περιφερειακά, Εθνικά & Ευρωπαϊκά Σχέδια Δράσης
Υπογραμμίζεται πως σε όλες τις διαλέξεις θα αναλύονται κριτικά μελέτες περιπτώσεων που θα αφορούν τους προαναφερόμενους άξονες, και θα καλύπτουν:
- διαφορετικά μεγέθη και κλάδους οικονομικής δραστηριότητας,
- δράσεις των δημόσιων οργανισμών, των ιδιωτικών επιχειρήσεων, του μη-κυβερνητικού τομέα, , αλλά και της κοινωνίας των πολιτών,
- την ελληνική, ευρωπαϊκή και διεθνή πραγματικότητα,
- μεγάλο χρονικό εύρος (από τις απαρχές της κυκλικής διαχείρισης πόρων μέχρι σήμερα)
Educational Goals
Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες …
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:
- Να αναλύει την…
- Να περιγράφει τις…
- Να κατανοεί το…
- Να συγκρίνει τα…
General Skills
- Αναζήτηση, ανάλυση & σύνθεση δεδομένων/πληροφοριών
- Αυτόνομη/ομαδική εργασία
- Διεπιστημονική προσέγγιση & λήψη αποφάσεων
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον & σε θέματα συμπερίληψης
- Προαγωγή δημιουργικής, κριτικής και επαγωγικής σκέψης
Teaching Methods
- Πρόσωπο με πρόσωπο στην τάξη
- Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Use of ICT means
- Χρήση διαφανειών, βιντεοπροβολέα και διαδικτύου.
- Υποστήριξη διδασκαλίας με χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e–learning
- Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω e–mail, τηλεδιάσκεψης,και με χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e–learning
Teaching Organization
Activity | Semester workload |
Διαλέξεις | 26 |
Ασκήσεις Πράξης | 13 |
Μελέτη Βιβλιογραφίας | 40 |
Παρουσίαση/Συγγραφή εργασιών | 46 |
Total | 125 |
Students Evaluation
Γραπτή Εξέταση: (50%)
(περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών ή/και ερωτήσεις ανάπτυξης)
Προφορική Παρουσίαση ή/και Γραπτή Εργασία: (50%)
(περιλαμβάνει ενεργή συμμετοχή στις συζητήσεις των διαλέξεων, σύντομη προφορική παρουσίαση (εντός εξαμήνου), ή/και συγγραφή εργασίας στη θεματολογία του μαθήματος)
Το χρονοδιάγραμμα, και τα συγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται στις αρχικές διαλέξεις, και καταγράφονται στην ιστοσελίδα του μαθήματος.
Recommended Bibliography
- Graedel T.E. and Allenby B.R. (2009). Βιομηχανική Οικολογία. Εκδόσεις Κλειδάριθμος.
- Sankar A. R. (2021). Διαχείριση Περιβάλλοντος. Εκδόσεις Τζιόλα. {Κωδικός Ευδόξου: 86056487}
- Βλαχοκώστας Χ. (2022). Αειφορική Διαχείριση & Κυκλική Οικονομία. Εκδόσεις Γιαχούδη. {Κωδικός Ευδόξου: 110158466}
- Παπαγρηγορίου Α. & Ζάβαλη Μ. (2023). Κυκλική Οικονομία & Επιχειρηματικότητα στον αγροδιατροφικό τομέα. Εκδόσεις Κάλλιπος. {Κωδικός Ευδόξου: 114025190}
Related Research Journals
- Circular Economy [Elsevier]
- Circular Economy and Sustainability [Springer]
- Clean Technologies and Environmental Policy [Springer]
- Ecological Indicators [Elsevier]
- Journal of Cleaner Production [Elsevier]
- Journal of Industrial Ecology [Wiley]
- Resources [MDPI]
- The International Journal of Life Cycle Assessment [Springer]