Διοίκηση Περιβάλλοντος & Κλιματικής Αλλαγής
General
- Code: Β14
- Semester: Κατ/νσης Χειμ Εξάμηνο
- Study Level: Undergraduate
- Course type: Specialization
- Teaching and exams language: Ελληνικά
- Teaching Methods (Hours/Week): Διαλέξεις & Ασκήσεις Πράξης (3)
- ECTS Units: 5
Course Contents
Το μάθημα διαρθρώνεται με βάση τους παρακάτω άξονες:
- Φύση & Φυσικό Περιβάλλον
- Περιβαλλοντικά Προβλήματα
- Οικοσυστήματα & Οικοσυστημικές Υπηρεσίες
- Μετρώντας το Περιβαλλοντικό Αποτύπωμα
- Περιβαλλοντική Νομοθεσία – Περιβαλλοντικές Πολιτικές
- Διαχείριση Φυσικών & Ενεργειακών Πόρων
- Διαχείριση Ρύπανσης
- Κυκλική Οικονομία
- Αποτίμηση Περιβάλλοντος – Περιβαλλοντική Λογιστική
- Μελέτες περιβαλλοντικών Επιπτώσεων
- Συστήματα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης
- Το φαινόμενο της Κλιματικής Αλλαγής
- Πολιτικές Προσαρμογής & Μετριασμού
Υπογραμμίζεται πως σε όλες τις διαλέξεις θα αναλύονται κριτικά μελέτες περιπτώσεων που θα αφορούν τους προαναφερόμενους άξονες, και θα καλύπτουν:
- διαφορετικά μεγέθη και κλάδους οικονομικής δραστηριότητας,
- δράσεις των δημόσιων οργανισμών, των ιδιωτικών επιχειρήσεων, του μη-κυβερνητικού τομέα, , αλλά και της κοινωνίας των πολιτών,
- την ελληνική, ευρωπαϊκή και διεθνή πραγματικότητα,
- μεγάλο χρονικό εύρος (από τις απαρχές της περιβαλλοντικής διαχείρισης μέχρι σήμερα).
Educational Goals
Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες …
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:
- Να αναλύει την…
- Να περιγράφει τις…
- Να κατανοεί το…
- Να συγκρίνει τα…
General Skills
- Αναζήτηση, ανάλυση & σύνθεση δεδομένων/πληροφοριών
- Αυτόνομη/ομαδική εργασία
- Διεπιστημονική προσέγγιση & λήψη αποφάσεων
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον & σε θέματα συμπερίληψης
- Προαγωγή δημιουργικής, κριτικής και επαγωγικής σκέψης
Teaching Methods
- Πρόσωπο με πρόσωπο στην τάξη
- Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Use of ICT means
- Χρήση διαφανειών, βιντεοπροβολέα και διαδικτύου.
- Υποστήριξη διδασκαλίας με χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e–learning
- Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω e–mail, τηλεδιάσκεψης,και με χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e–learning
Teaching Organization
| Activity | Semester workload |
| Διαλέξεις | 26 |
| Ασκήσεις Πράξης | 13 |
| Μελέτη Βιβλιογραφίας | 40 |
| Παρουσίαση/Συγγραφή εργασιών | 46 |
| Total | 125 |
Students Evaluation
- Γραπτή Εξέταση: (50%) – (περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών ή/και ερωτήσεις ανάπτυξης)
- Προφορική Παρουσίαση ή/και Γραπτή Εργασία: (50%) – (περιλαμβάνει ενεργή συμμετοχή στις συζητήσεις των διαλέξεων, σύντομη προφορική παρουσίαση (εντός εξαμήνου), ή/και συγγραφή εργασίας στη θεματολογία του μαθήματος)
Το χρονοδιάγραμμα, και τα συγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται στις αρχικές διαλέξεις, και καταγράφονται στην ιστοσελίδα του μαθήματος.
Recommended Bibliography
- Sankar A. R. (2021). Διαχείριση Περιβάλλοντος. Εκδόσεις Τζιόλα. {Κωδικός Ευδόξου: 86056487}
- Βλαχοκώστας Χ. (2022). Αειφορική Διαχείριση & Κυκλική Οικονομία. Εκδόσεις Γιαχούδη. {Κωδικός Ευδόξου: 110158466}
- Πολύζος Σ. (2022). Διαχείριση Φυσικών Πόρων και Βιώσιμη Ανάπτυξη. Εκδόσεις Τζιόλα. {Κωδικός Ευδόξου: 102073459}
- Πασχαλίδου Α. (2021). Κλιματική Αλλαγή. Εκδόσεις Τζιόλα. {Κωδικός Ευδόξου: 94691991}
Related Research Journals
- Business Strategy and the Environment [Wiley]
- Clean Technologies and Environmental Policy [Springer]
- Environment, Development and Sustainability [Springer]
- Environmental Policy & Governance [Wiley]
- Journal of Cleaner Production [Elsevier]
- Journal of Environmental Management [Elsevier]
- Sustainability [MDPI]
